05 września 2008

zasiąść wśród przyjaciół

Gdy myślę o meblach, które są mi bliskie to wiem , że co jak co ale krzesła robią na mnie ogromne wrażenie. Mam ochotę "posiąść" je od razu. Osobiście nie lubię zestawów stół i krzeseł z tej samej serii. Krzesła dla mnie to jak kolejni członkowie rodziny , z którymi spędzamy czas. Lubię różnorodność i czerpie z niej najwięcej.Krzesła muszą być jedyne w swoim rodzaju,byłoby nudno siedzieć przy stole z czterema takimi samymi  przyjaciółmi :)Dlatego mam swoich ulubieńców,których bardzo chciałabym móc zaprosić do jednego stołu.Każdy z nich wnosi coś innego:)Oto jedni z nich.

Krzesła Thoneta z XIX wzory jak dobrzy wujkowie, szlachetni jak wino.Towarzyszyły mi w czasie dzieciństwa. www.thonet.com

Do tego towarzystwa dołączył by się "wujek"  model B 32 Marcela Breura z 1928 roku dla mnie niezwykły,ponad czasowy.Bauhaus.   www.brauerchair.com

Dodatkowo amerykański krewny  z 1945 roku Lounge chair wood Charlesa&Ray Eames.  Super wygodny.  www.eamesoffice.com

Do stołu zasiadł by też młodszy kolega Diamond Harrego Bertoia z 1955. Za formę i materiał!!

www.bertoiaharry.com       

www.knoll.com



Tulipan też by się odnalazł w tym gronie.Model Tulip z 1955 Earo Saarinena. Za urok i wdzięk w wersji plastikowej:)  www.knoll.com

Japoński przyjaciel stołek Butterfly Sori Yanagi dołączył by.Za harmonię i elegancje w formie:) www.japon.net/yanagi/historye.shtml

Mam zbyt długą listę "gości "niestety muszę zrobić mała selekcję:)

Zaprosiłabym koniecznie dla ożywienia tego "towarzystwa" panienki:) Mademoiselle Philippa Starcka dla Kartell. Są piękne każda inna, ubrane jak  by wyszły prosto z wybiegów:)  www.kartell.it


Dla równowagi bardziej męskie krzesła, no cóż nie mogłam sobie tego odmówić też Starcka krzesła .Model Caprice 245 z piękną skórzaną tapicerką z kolekcji Privé dla Cassina z 2007 roku. Piękne!! www.philippe-starck.com, www.cassina.com/ITA/



Do stołu zasiedli goście, pytanie jaki to mógłby być stól? ale to już inna opowieść:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz